مطالب ویژه سایت

اگر مطالعه ارشد را تازه میخواهید شروع کنید یا تازه شروع کرده اید، بخوانید!

با سلام خدمت همه عزیزان.بسیاری از افراد بنا به شرایطی که دارند تا قبل از بهمن ماه نمیتوانستند دروس خود را شروع کنند.مطمئنا شروع مطالعه از این تاریخ مانند کسانی که از ماه ها پیش شروع کرده اند نخواهد بود و باید مواردی که اهمیت ” آماری” کمتری دارند را حذف نمود.در صورتی که داوطلب کنکور ارشد برق هستید و تازه شروع کردید یا دارید شروع میکنید بد نیست به موارد زیر با دقت توجه کنید:

دروس زبان و آمار و الکترومغناطیس را رها کنید

برای درس مدارهای الکتریکی، فصل گرافها و قضایای شبکه ها و تابع شبکه را رها کنید

برای درس ریاضیات مهندسی فصول نگاشت و انتگرال فوریه را رها کنید

برای درس معادلات دیفرانسیل فصل لاپلاس را رها کنید

برا درس سیگنال ها و سیستمها،فصل مدولاسیون و نمونه برداری را رها کنید

برای درس الکترونیک فصل تقویت کننده های توان و رگولاتورها را رها کنید

برای درس کنترل خطی، فصل تحلیل فرکانسی شامل دیاگرام های بود و نایکوییست و قطبی را رها کنید

موارد فوق به هیچ عنوان وحی ملزم نیستند و امکان دارد شما را بسیار موفق کنند یا برعکس! چیزی که مهم است این است که اگر همین الان موارد بالا را حذف کنید و به کارتان ایمان داشته باشید مطمئنا نتیجه بدی با توجه به زمان شروع مطالعه نخواهید گرفت و در نهایت از کار خودتان راضی خواهید بود.

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشد اقای دکتر
    من الان درسارو تموم کردم توی مرحله تست زنیم درسای مدار ماشین .سیستم قدرت.کنترل.مغناطیس.ریاضی معادلاتو خوندم الان که تست میزنم بعضی سوالا به مشکل بر میخورم که خیلی وقتمو میگیره راستش موندم باید چکار کنم کلا برنامم بهم خورده لطفا راهنماییم کنید تشکر

    1. سلام، ببینید کلا بعضی از سوالات کنکور هستند که خیلی وقت گیرند و کاریش نمیشه و معمولا باید این سوالات را جواب ندادید یا بزارید آخر اگه وقت اومد حل کنید. این سوالات دشوار و وقتی جمع کنید در هر درس نزدیک 20 الی 30 سوال میشه در 10 سال اخیر که اتفاقا شما باید بخوبی این سوالات رو تشخیص بدید تا سرجلسه از جواب دادن به آنها خودداری کنید. نکته بعدی اینه که اگر علاوه بر این سوالات که ذاتا سخت هستند در سوالات دیگه ای هم مشکل دارید باید عرض کنم که ممکنه هنوز روی بعضی قسمتها تسلط تست زدن ندارید یعنی یه مدت طول میکشه تا مفهوم سوال رو متوجه بشید و دنبال راه حل بگرید که این مشکل چاره ش فقط مرور درسها و تست زنی بیشتر و حل کردن تستهای مشابه است. در ذهن داشته باشید که وقت نرمال برای سوالات کنکور (حداقل 6 الی 9سوال) 3 الی 4 دقیقه است و شما نباید بیشتر از آن حل سوالاتون طول بکشه. بعدم شما قرار نیست در هر درس تمای سوالات رو جواب بدید شما اگر بتونید نصف سوالات رو هم جواب بدید یعنی 6 سوال از هر درس با میانگین 50 درصد رتبه بسیار خوبی میارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا