اخبار کنکور و دانشگاه

اعلام نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های غیر انتفاعی تا دوسال آینده

مدیرکل دفتر آموزش عالی دانشگاه‌های غیر دولتی وزارت علوم، با اشاره به سطح‌بندی 358 موسسه غیرانتفاعی عنوان کرد: در این سطح‌بندی دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه خیام و سجاد در سطح یک قرار گرفتند و ممکن است تا یکی دو سال آینده نظام رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز اعلام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر کارن ابری‌نیا صبح امروز در همایش دانشگاه، کارآفرینی و توسعه پایدار در دانشگاه خیام با بیان اینکه 30 سال از تصویب قانون موسسات غیردولتی می‌گذرد، اظهار کرد: قرار بود با تاسیس این موسسات بار آموزش عالی از روی دوش دولت برداشته شود چراکه دولت با بدنه سنگین خود نمی‌تواند در حوزه آموزش و عالی با چابکی کار خود را انجام دهد.

ابری‌نیا با اشاره به تعداد موسسات آموزش عالی در کشور عنوان کرد: در مجموع 358 موسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور داریم که حدود 80 درصد این موسسات در دو دولت گذشته ایجاد شده اند، گفت: در حال حاضر با وجود این کمیت باید به سمت کیفی سازی گام برداشت.

مدیرکل دفتر آموزش عالی دانشگاه‌های غیر دولتی وزارت علوم،با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: با چنین وضعیتی بسیاری از این موسسات نمی‌تواند به کار خود ادامه دهند و مجبورند فعالیت خود را تعطیل کرده و یا با دیگر موسسات ادغام شوند. اما موسساتی موفق هستند که می‌تواند در این فضا به کار خود ادامه دهند و سیاست ما نیز حمایت از این موسسات است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اصلی ما این است که موسسات غیردولتی خوب را ارتقا دهیم تا کیفیت خود را افزایش داده و مانع توسعه موسسات ضعیف‌تر شویم،افزود: در حال حاضر وزارت علوم به این مقوله نگاه کیفی داشته و با توسعه کمی مخالف است.

مدیرکل دفتر آموزش عالی دانشگاه‌های غیر دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله کارآفرینی و لزوم توجه به آن در فضای دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز گفته می‌شود خروجی بسیاری از کلاس‌ها و دانشگاه‌ها با نیازهای کشور متناسب نیست و در عمل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته دانشگاه‌های غیردولتی به عنوان برترین دانشگاه‌ها شناخته می‌شوند و انتظار این است که ما نیز در این مسیر حرکت کنیم. مطمئنا مجموعه‌هایی مانند دانشگاه خیام می‌توانند این مسیر را طی کنند.

ابری‌نیا اضافه کرد: به همین جهت ما موسسات غیر دولتی را رتبه‌بندی و سطح‌بندی کرده‌ایم. باید توجه داشت که یک دانشگاه تنها کلاس درس نیست و باید فرصت‌هایی برای دانشجویان فراهم شود تا خلاقیت خود را بروز دهند. اگر این فرصت ایجاد شود کارآفرینی رخ خواهد داد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی دانشگاه‌های غیر دولتی وزارت علوم،با اشاره به برگزاری همایش‌کارآفرینی در دانشگاه خیام عنوان کرد: این همایش کلید آغاز این فعالیت‌هاست و می‌تواند بستری ایجاد کند که به این تجربیات دست یابیم.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا