مطالب ویژه سایت

از هر فصلی چند سوال مطرح می شود؟؟؟ (قسمت سوم: معادلات دیفرانسیل)

یکی از بهترین دروس برای پاسخگویی در کنکور ارشد، درس معادلات دیفرانسیل است و اکثریت داوطلبان با این درس مشکلی ندارند.در این درس 4 فصل عممده وجود دارد که در ذیل به بررسی فراوانی سوالات در هر فصل در کنکورهای سالهای 91 به بعد و کنکورهای پیش رو خواهیم پرداخت:

فصل تبدیل لاپلاس :

کنکور 94:  0 سوال

کنکور 93:  0 سوال

کنکور 92:  0 سوال

کنکور 91:  2 سوال

آن طور که از آمار و ارقام پیداست،مبحث تبدیل لاپلاس در سالهای اخیر چندان برای طراحان مهم نبوده است.این موضوع شاید به خاطر کاربرد تبدیل لاپلاس در سایر دروس مانند مدار و کنترل خطی قابل قبول باشد.

فصل معادلات مرتبه دوم و بالاتر:

کنکور 943 سوال

کنکور 93:  1 سوال

کنکور 92:  1 سوال

کنکور 91:  1 سوال

همان طور که پیداست،این فصل همواره در کنکور مهم بوده است.چدا از این 4 سال،در سال های قبل تر نیز این فصل بسیار مهم بوده است و مفاهیم مهمی را در خود دارد.لذا از این فصل هرگز غافل نشوید.

فصل معادلات مرتبه اول:

کنکور 94:  0 سوال

کنکور 93:  1 سوال

کنکور 92:  1 سوال

کنکور 91:  0 سوال

در سالهای قبل تر از این فصل تستهای خیلی زیادی مطرج میشد ولی این آمار میگوید که طراحان در سالهای اخیر خیلی به طرح سوال از این مبحث علاقه ای ندارند.اما به نظر بنده این فصل نیز فصل مهمی است و باید در اولویت بندی مطالعه شود.

فصل سریهای توانی و معادلات لژاندر و بسل:

کنکور 94:  1 سوال

کنکور 93:  1 سوال

کنکور 92:  2 سوال

کنکور 91:  0 سوال

در سالهای اخیر طراحان علاقه خاصی به این فصل و مباحث آن پیدا کرده اند.اگر من جای شما باشم این فصل اولین فصل مطالعه من خواهد بود!

مطلب آینده:از هر فصلی چند سوال مطرح می شود؟؟؟ (قسمت چهارم: ریاضیات مهندسی)

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    من عضویت یک ماهه سایت رو خریدم دیروز ولی امروز نمیاره میگه باید ثبت نام کنی ؟؟!!

  2. سلام . من مشاوره یک ماهه ثبت نام کردم . جمعه بود .خبری نشد از تماس
    تشکر

    1. سلام.ایمیل تون را در فرم ثبت نام مشاوره اشتباه وارد کرده اید و به جای abdolreza در ابتدای ایمیلتون ، abdorleza وارد کرده اید!برای همین ایمیل به دست تون نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا