اخبار کنکور و دانشگاه

ابلاغ آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها+ جزییات تغییرات

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با اعلام این خبر و با اشاره به تغییرات اعمال شده در این آیین نامه، افزود: آیین‌نامه‌ای که مدتی پیش ابلاغ شد مورد اعتراض برخی از دانشجویان بود و نیاز به بازنگری داشت، که پس از اعمال تغییرات به دانشگاهها ابلاغ شد.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه سه تغییر عمده در این آین نامه انجام شد، گفت: تغییر اول این است که قرار شد میانگین معدل کارشناسی که 16 بود با توجه به نظام نمره‌دهی دانشگاه‌های مختلف طرازبندی شود. تغییر دوم این است که شیوه امتیازدهی به مقالات که براساس ارتقای دانشگاه بود حذف شد و جدولی تعبیه شده که متناسب با خود دانش آموختگان امتیازدهی می‌شود. تغییر آخر در مورد نمره زبان است. نمره زبان در آیین‌نامه قبلی حداقل 70 بود که در آیین‌نامه جدید این نمره به 50 کاهش داده شد.

وی افزود: همچنین در آیین نامه قبلی جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی ۷۰ درصد بود که ۱۰ امتیاز آن به پژوهش اختصاص داشت که در آیین نامه جدید به ۷ امتیاز کاهش پیدا کرد. همچنین بر اساس آیین نامه اصلاح شده،به دانشگاه‌های برتر اجازه داده شد تا 20 درصد از دانشجویان ممتاز روزانه و شبانه خود را در قالب استعداد درخشان پذیرش کنند.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا