خدمات ویژه سایت

آزمون آنلاین برق ارشد

«آزمون آنلاین برق ارشد»چيست؟ www.testa.bargharshad.ir 

طرح کردن سؤالات يک آزمون، چاپ کردن و تکثير آن‌ها به تعداد مورد نياز، برگزاري آزمون به روش سنتي، تصحيح اوراق و اعلام نتايج مدت‌ها پس از برگزاري آزمون از مشکلات عمده اساتيد،مدرسين و حتي داوطلبان شرکت در آزمون است.

اما امروزه با عمومي‌تر شدن استفاده از کامپيوترها، مي‌توان انتظار داشت در مراکز برگزاري آزمون، تعداد قابل توجهي کامپيوتر، در دسترس باشد. حال، اگر بتوان با توجه به توانايي بالاي کامپيوترها شرايطي را فراهم کرد تا مشکلات مذکور، کمتر و در کل، سرعت برگزاري يک آزمون تا حد ممکن سريع‌تر شود، مي‌توان از بسياري از اضافه‌کاري‌ها جلوگيري به عمل آورد.

«آزمون آنلاین برق ارشد» عنوان پروژه‌اي است که با همين هدف طراحي و پياده‌سازي شده است.
به عبارت ديگر «آزمون آنلاین برق ارشد» يک «سيستم مديريت آزمون آنلاين» يا Online Test Management System است که منتشر شده است تا جايگزيني مناسب براي روش‌هاي سنتي برگزاري آزمون باشد.

مهم‌ترين قابليت‌هاي «آزمون آنلاین برق ارشد» عبارتند از:

– تعريف آزمون با قابليت تعيين وقت، تعيين تعداد سؤالات نهايي، تعيين نحوه‌ي تعريف داوطلبان (توسط مدير سيستم و يا خود داوطلب)، تعيين رندوم بودن و يا نبودن نمايش سؤالات آزمون، تعيين چينش به صورت راست به چپ (مثل فارسي) و يا چپ به راست (مثل انگليسي) هم براي سيستم و هم براي هر آزمون، تعيين نمره منفي و …

– امکان افزودن بي‌نهايت سؤال در هر آزمون با استفاده از اديتوري بسيار کامل و پيشرفته، بدون هر​گونه محدوديت در نمايش عکس، فيلم، صوت، کليپ و …

– امکان تعريف داوطلبان توسط مدير سيستم و يا خود داوطلب با شرايط بسيار جالب

– مشاهده نتايج و آمار و نمودارها پس از آزمون توسط داوطلب
– جلوگيري از اجراي هرگونه تقلب در سيستم (جلوگيري از امکان آزمون مجدد توسط کاربر، جلوگيري از متوقف کردن زمان‌سنج آزمون، جلوگيري از رفرش کردن صفحه و …)

– ثبت انتخاب‌هاي کاربران در لحظه انتخاب در زمان آزمون توسط تکنولوژي  Ajax

– مشاهده جزئي‌ترين آمار در پايان برگزاري آزمون توسط مربي و يا استاد و يا مدير سيستم. آمارهايي مثل: درصد پاسخگويي کاربران به هر آزمون، درصد پاسخگويي به هر سؤال، مشاهده کارنامه تک‌تک داوطلبان، مشاهده ميزان پاسخگويي داوطلبان به هر گزينه و آماري بسيار جزئي از هر آزمون.

«آزمون آنلاین برق ارشد» به دو زبان انگليسي و فارسي قابل استفاده است و از بخش تنظيمات مي‌توان بين هر زبان سوئيچ کرد.

«آزمون آنلاین برق ارشد» امکان ترجمه سيستم به هر زباني را به راحتي به کاربران مي‌دهد.

«آزمون آنلاین برق ارشد» کاملاً Portable يعني «قابل حمل» است. با نصب تستا بر روي يک حافظه همراه، اين نرم​افزار هميشه همراه کاربر خواهد بود.

«آزمون آنلاین برق ارشد» به يک زبان تحت وب نوشته شده است و در نتيجه قابليت اجرا بر روي يک وب‌سايت و يا بر روي يک کامپيوتر و مهم‌تر از همه، قابليت اجرا بر روي يک شبکه LAN و انجام آزمون به صورت گروهي را دارد.

–  «آزمون آنلاین برق ارشد» براي اجرا به هيچ گونه تنظيماتي در سيستم عامل نياز ندارد. حتي نيازي به نصب هيچ نرم‌افزاري نيز نيست.
و ده‌ها قابليت ديگر که به تمامي آن‌ها در مستندات پروژه اشاره شده است.

انتظار مي‌رود با فراگير شدن «آزمون آنلاین برق ارشد» و سيستم‌هاي مشابه،

– از هزينه‌هاي زياد و گاهي بسيار زياد چاپ و تکثير اوراق امتحاني تا حد صفر کاسته شود.
– از مشکلات تکثير سؤالات؛ از قبيل: اضافه‌تر يا کمتر بودن تعداد برگه‌ها نسبت به تعداد داوطلبان آزمون، ناخوانا بودن يا واضح نبودن سؤالات و تصاوير، محدوديت در استفاده از تصاوير متحرک، فيلم‌ و غيره، انباشته شدن سؤالات تکثير شده و … بسيار کاسته شود.
– فرايند تصحيح اوراق و اعلام نتايج در کسري از زمان صورت گيرد.
– اضطراب‌هاي داوطلبان آزمون در مدت زمان بين «شرکت در آزمون» و «اعلام نتايج» بي‌نهايت کاهش يابد.
– تأثير اشتباهات معمول انساني در زمان تصحيح اوراق، از بين برود.
– برگزاري آزمون‌هاي آزمايشي براي سنجش سطح علمي داوطلبان به يک امر بسيار آسان تبديل شده و با برگزاري مداوم آن‌ها، بر سطح آمادگي داوطلبان افزوده شود.
– داوطلب با محيطي دوست‌داشتني و کاربر پسند در حين آزمون روبرو باشد که مهم‌ترين مزيت آن کاهش اضطراب وي در حين آزمون خواهد بود.
– حضور کاربر در محل برگزاري آزمون الزامي نباشد.
– با توجه به امکانات سيستم، از قبيل نمايش تصادفي (Random) سؤالات، امکان تقلب در آزمون کاهش يابد.
– امکان تهيه سريع و خودکار آمارهاي بسيار جزئي از نحوه‌ي پاسخگويي داوطلبان تنها با چند کليک فراهم باشد.
و ده‌ها مزيت ديگر عايد استفاده کنندگان از اين نوع سيستم‌ها شود.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا