اختصاصی سایت

پاسخ سازمان سنجش به سایت برق ارشد در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد 95

با سلام و احترام
سایت برق ارشد با توجه به شایعاتی که در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد 95 مطرح شده است این موضوع را ابتدا از سایت سنجش پیگیری نموده که با توجه به پاسخ مبهم آنها جهت اطمینان و صحت آن با همکاران مان در سازمان سنجش موضوع فوق را بررسی نمودیم تا کاملا موثق و دقیق خدمت شما داوطلبان عزیز این موضوع را اطلاع رسانی کنیم.
با تشکر
پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به سایت برق ارشد
عنوان درخواست: عمومی | کارشناسی ارشد – زمان برگزاری کنکور ارشد 95
تاریخ ارسال جواب: ١٣٩۴/٠۴/٢٠-٠٨:١٩
 
متن درخواست:
با سلام و احترام
با توجه به شایعات مطرح شده مبنی بر برگزاری کنکور ارشد 95 در اردیبهشت ماه سال 95 به دلیل برگزاری انتخابات در اسفند ماه امسال ، لطفا در این مورد شفاف سازی بفرمایید تا داوطلبان ارشد بتوانند برنامه ریزی خود را طبق تاریخ برگزاری کنکور انجام دهند. با تشکر-برق ارشد
———————-
پاسخ:
با سلام
هرگونه تغییری در این خصوص متعاقبا و از طریق سایت سازمان و هفته نامه پیک سنجش اعلام خواهد شد.
با سپاس
———————-
نتیجه گیری:
از آنجایی که این موضوع فعلا در سطح مدیران و تصمیم گیرندگان سازمان سنجش مطرح شده است و هنوز نهایی نشده است ، تا اطلاع رسانی شود بنابراین واضح است که پاسخ دقیقی از سنجش دریافت نگردد ، اما با توجه به صحبتی که با همکارانمان در سنجش داشتیم دلیل تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد بدین گونه می باشد:
با توجه به اینکه انتخابات مجلس برای دهمین دوره و انتخابات خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه ۷ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و از طرفی پروسه انتخابات از تاریخ 28 آذر با ثبت نام شروع شده و تا 7 اسفند با برگزاری انتخابات به اتمام می رسد.بنابراین در بازه زمانی فوق کنکور برگزار نخواهد شد و بعد از آن کنکور دکتری در نیمه دوم اسفند ماه برگزار می شود و کنکور ارشد به احتمال 99 درصد در سال بعد و در اردیبهشت ماه برگزار می شود.
———————-
*احتمالا اطلاع رسانی سازمان سنجش بعد از تصویب نهایی در مرداد ماه در سایت و پیک سنجش صورت خواهد گرفت.
————————————————————–
سایت برق ارشد حامی داوطلبان کنکور ارشد
————————————————————–

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۱۰۶ دیدگاه ها

  1. سلام
    سال گذشته شایعات درست دراومدن و کنکور در اردیبهشت ماه برگزار شد، متاسفانه امسال هم دوباره شایعاتی هست که کنکور برمیگرده به بهمن، هرچند اون موقع اعلام کردن بخاطر فصل سرما کنکور رو اردیبهشت برگزار میکنن و قاعدتا نباید دوباره بهمن برگزار بشه، ولی با توجه به گذشته هیچی بعید نیست. ولی زمانش برای برنامه ریزی خیلی مهمه از اون طرف سازمان سنجش هم پاسخگو نیست. شما اینجا چندبار پاسخ دادید که زمان کنکور احتمالا عوض نمیشه ولی خب هرچند وقت یه بار اخبار عوض میشه. به نظر شما و با توجه به اطلاعاتی که دارید آیا امکان تغییرش هست با توجه به اینکه سال بعد هم انتخابات هست. در زمینه نوع آزمون هم آیا امکان تغییر هست؟ دو مرحله ای شدن یا انجام مصاحبه.

    1. سلام.سال پیش سایت برق ارشد خیلی پیگیر این تغییرات بود و اطلاع رسانی هم انجام داد ، این شایعات هر ساله مطرح است و با توجه به سنوات گذشته قطعا از الان نمیتوان پیش بینی کرد که چه تغییراتی در آزمون 96 اتفاق میفتد ، حتی این تغییرات را مسئولان سنجش هم نمیتوانند پیش بینی کنند ، چون برای تصمیم‌گیری و برگزاری آزمون یک مرجع واحد وجود ندارد برای همین این اتفاقات میفتد و هر ساله شاهد این تغییرات هستیم ، شما باید بگونه ای برنامه ریزی کنید که هر گونه تغییری در روند آزمون اتفاق افتاد هیچگونه مشکلی در برنامه شما بوجود نیاید ، برق ارشد امسال برنامه جامع و خدمات متنوعی برای کنکور ارشد 96 دارد ، قطعا اگر داوطلبان طبق برنامه گروه برق ارشد پیش بروند هیچ مشکلی برای کنکور 96 با توجه به تغییرات آن نخواهند داشت.

  2. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه!
    از این ب بعد کنکور ارشد اردیبهشت ماه برگزار میشه؟؟؟

  3. سلام استاد خیلی ممنون از راهنماییتون
    اگر نشه میخوام مهندسی پزشکی و فیزیک پزشکی وزارت بهداشت کنکور بدم…
    امیدوارم موفق بشم

  4. سلام استاد تا اونجایی که من تو سایتا گشتم این تغییرات که دکتر خدایی گفتن مربوط به طرح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلیه که قرار بود برای دکتری سهم آزمون 50 وسهم بژوهش 50 باشد که بررسی پژوهش برعهده ی دانشگاه بود ولی برای ارشد قرار بود 70 درصد سهم آزمون و 30 درصد سهم معدل باشد که مجلس به این طرح رای نداد و قرار شد که این طرح را تغیییراتی بدهند که در مرکز پژوهش ها پس از بررسی اعلام کردن که فقط پذیرش دکترا به طور کامل به دانشگاه محول خواهد شد مثل اینکه از همون اول برای ارشد قرار بوده سهم معدل کارشناسی زیاد کنن مثل کنکور کارشناسی که قراره هرسال سهم معدل بیش تر شه حالا این طرح سنجش و پذیرش جدید رو فرستادن کمیسیون تا اونجا هم نظرشو بده البته این خبر مربوط به اردیبهشت امسال بوده و حالا دیگه من خیلی از جزیاتش خبر ندارم فقط گفتم تا اونجایی که من فهمیدم اطلاع رسانی کنم حالا دیگه بعدا چه بلایی میخواد سازمان سنجش سرمون دربیاره دیگه من نمیدونم اما مشکل سازمان سنجش با ارشد بیشتر سر پذیرش زیاده که احتمالا امسال باید ظرفیتا رو خیلی کم کنن بعدم سر گروه انسانی که خیلی متقاضی داره نزدیک 50 درصد داوطلبای کنکور ارشد داوطلبای گروه انسانین بعدم مثل اینکه قراره دانشگاه آزاد و وزارت علوم و وزارت بهداشت به یک نحو آزمون بگیرن و انقدر منابع امتحانی و … با هم متفاوت نباشد امسال هم یکسری از رشته های وزارت علوم آزمونش برعهده ی وزارت بهداشت افتاده .

    1. سلام.به احتمال زیاد بله ، چون باید همزمان با اعلام تغییر زمان برگزاری ، تغییرات مهم دیگر هم اطلاع رسانی میکردند.هرگونه تغییری مستلزم برگزاری جلسات متعدد و بررسی های گروه های کارشناسی و…می باشد و در نهایت برای تصویب آن باید به رای کمیسیون تصمیم گیری گذاشته شود.احتمالا در یکی از مراحل فوق طرح برگزاری نیمه متمرکز متوقف شده است.

  5. سلام استاد میخواستم بدونم این دو مرحله ای شدن کنکور ارشد ( آزمون + مصاحبه ) چقدر است ؟ به خدا استرسی شدیم کلی

    1. سلام.در حد یک طرح ارائه شده بود که فعلا مطرح نیست و شما نگران نباشید احتمالا موافقت نشده که فقط تغییر در زمان برگزاری کنکور ارشد اطلاع رسانی شده است.

  6. بله متوجه شدم حتی اسم سایت هم به تخصص برق اشاره داره مطمئنا انتظار ندارم منابع را معرفی کنید ! اما کلیاتی مثل پایان دور اول و زمان مرور نهایی و … . البته من همین که وقت گذاشتید و جوابم را دادید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا